Konference – Simone de Beauvoir // Filosofisk Forening & Feministisk Læsekreds ved Filosofi AU

Udgivet af adminFF

Så er det tid til Filosofisk Forenings 2. arrangement dette semester! Arrangement bliver afholdt d. 11/6. Vi har i samarbejde med feministisk læsekreds ved Filosofi AU, arrangeret en konference om filosoffen Simone de Beauvoir. Konferencen er lavet med de Beauvoir i fokus, fordi at læsekredsen har læst “Det Andet Køn” i løbet af dette semester.
PROGRAM:
12.00 Velkomst: Filosofisk Forening + Feministisk Læsekreds
12.15 Introducerende oplæg + spørgsmål: 45 min oplæg + 15 min spg.
13.15 Pause (kaffe kan købes)
13.30 Paneldebat
14.00 Spørgsmål fra salen
14.30 Pause (Mulighed for at købe noget mad)
15.00 Specifikt oplæg + spørgsmål: 45 min oplæg + 15 min spg.
16.00 Afrunding (Tak for idag + mulighed for mere kaffe og hygge!)
Oplægsholdere, info om mad & kaffe og paneldebat-deltagere offentliggøres løbende!
Konferencen er åbent for alle der er interesserede i filosofi, og vi vil altså sørge for at man kan få et indblik i hvad Simone de Beauvoir skrev om, hvad hun kan bruges til idag og hvorfor hun netop burde være på alle (lomme)filosoffers bogreol!
Hvis man er medlem af Filosofisk Forening, så kan man deltage i alle vores arrangementer fuldstændig gratis!
Medlemsskab i et helt år (!!) er 60,-
Billetpris til denne konference er 40,-
(så man kan ligeså godt bare blive medlem med det samme! 😉 )
– Medlemsskab kan købes her: https://filosofiskforening.nemtilmeld.dk/2/
– Billetter købes ved entréen.
Mere information om begivenheden følger snarest på facebookbegivenheden (link nederst).
Så, sæt et stort kryds i kalenderen og glæd jer til en spændende konference om Simone De Beauvoir! Vi ses 🥳🥳🥳
Lokation (samme som ved sidste arrangement): Ndr. Ringgade 4, Aarhus. Aarhus Universitet bygning 1412, lokale 129b.