ChatGPT: fem centrale udfordringer med Jens Christian Bjerring

Udgivet af adminFF

Vil du gerne vide, hvad dine undervisere laver af spændende forskning, når de ikke underviser i obligatorisk pensum? Filosofisk Forening har startet en forelæsningsrække, der har til formål at præsentere studerende og andre interesserede for den aktuelle forskning, der gebærdes på Afdelingen for Filosofi og Idéhistorie.

Filosofisk Forening præsenterer som sit første oplæg i rækken; Jens Christian Bjerring, der vil fortælle om sin aktuelle forskning indenfor brugen kunstig intelligens med fokus på ChatGPT som et beslutningsværktøj.

Abstract: ChatGPT har indtaget vores hverdag med en svimlende hastighed, som både vækker forundring, glæde og bekymring. I dette oplæg vil jeg belyse fem centrale udfordringer, som brugen af ChatGPT som et beslutningsværktøj kan medføre. Ved at afdække disse udfordringer er håbet, at vi bedre kan navigere i, hvor og hvordan vi med fordel kan—og ikke kan—anvende ChatGPT i vores beslutningstagen.

Der vil indledningsvist være et oplæg fra Jens Christian på 45 min., hvorefter der følger en diskussionstime, med 15 min. pause indlagt ind imellem.

Oplægget holdes i Richard Mortensenstuen i Studenternes Hus.

Mandag den 23. oktober 2023 kl. 16.15 – 18.00

Entré er gratis og arrangementet er åbent for alle.

Kategorier: Arrangementer